Nastavitelne LDO 2-3A v DPAK ? nahrada LM1085

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pondělí Srpen 13 12:37:26 CEST 2012

DD,
skoro to vypada jako flame ;). Zkusim nekolik dobre minenych rad, ktere se
snad neobrati proti me, ale je pondeli, tak zvesela do toho:
bylo by lepsi s velikosti vstupniho kondu trochu setrit, nedavat tam
bezhlave to nejvetsi, co jde v konzumu koupit (pokud neni cilem znicit zdroj
pri zapnuti). A zaroven je treba myslet na nejake jisteni (ostatne dle
EN60950 to je naprosto nezbytne), nejlepe necim vratnym, jako je treba
polyfuse. Vstupni ochrana by mela taky zvladnout nejake spicky, proto se
zkuste poohlednout po nejakem vhodnem supressoru (nebo aspon zenerce). Ve
vysledku pak je otazka (podobna otazce, co bylo driv slepice/vejce), zda-li
dat vstupni diodu do serie ke svorkam nebo paralelne k tomu supressoru. Obe
varianty maji skoro stejne nevyhod, jako vyhod a rozhodnuti je na vas a na
dane aplikaci. Posledni dobra rada je odolnost proti RF na napajecich
svorkach, opet je to pekne popsane v normach (serie EN61000), takze zvazte
nejakou primerenou kondenzatorovou a indukcni havet.
Po precteni threadu mi uz jen neni jasne, proc tam nedate spinany zdroj, kde
nebude muset resit vykonovou ztratu. Fy National (dnes uz TI) ma lowcost
radu Simpleswitch, kde se do ceny bezpochyb vejdete se vsemi 5 (1x IC + 4x
pasiv) nutnymi soucastkami.
JM