Nastavitelne LDO 2-3A v DPAK ? nahrada LM1085

Pondělí Srpen 13 11:32:17 CEST 2012

Dne 13. srpna 2012 11:11 Jirka <zaloha na volny.cz> napsal(a):

> A to si skutečně myslíte, že LDO zajistí nízký úbytek ve špičkách při
> rozdílu Vin/Vout 16V <-> 4V?
>
> Pane kolego, co fyzika, kterou Pánbůh vymyslel kdesi na počátku?

Pro LDO s úbytkem 1V by to vycházelo na vniřní odpor zdroje 5,5 ohmu
(16-5=11V / 2A). Mám doma adaptér, na kterém píšou asi 6V / 600mA,
naprázdno dává asi 11V. (Píšu zpaměti, nemám to před sebou.) Ale pokud
ty špičky jsou opravdu špičky, vyfiltruje to rozumný kondenzátor.

Nicméně, u vlastního výrobku se to dělá tak, že se na štítek napíše
např. "napájecí napětí: 12V DC / 2A" a když tam zákazník svévolně
připojí něco slabšího, nemá záruku, že mu to bude chodit.

Druhá možnost je si ty špičky změřit, třeba i na osciloskopu. Nebo
změřit rovnou zvlnění napětí na výstupu.

P.K.