Buzeni LVCMOS @ 50Ohm [bylo: Re: zase uroven skoly]

Marek Peca marek na duch.cz
Pondělí Srpen 13 11:11:09 CEST 2012

On Mon, 13 Aug 2012, Daniel Valuch wrote:
> (..)
> toto je diplomovka mojho studenta, som zvedavy ako by obstala na nasej
> univerzite http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/MEng_Report.pdf

Pri listovani jsem narazil na tema, ktere resime zrovna ted (prave je to
ve fazi kresleni plosnaku): buzeni 50Ohm nesymetricke linky obyc.
(nediferencialni) logikou.

Jednak se v obecnejsi rovine nemuzu uplne rozhodnout pro linku zakoncenou
Z0 na obou koncich (nevyhodou je to puleni napetovych urovni, k 3V
vysilaci by musel byt 1.5V prijimac, nebo stejnosmerne posunuta
rozhodovaci uroven) a linkou s mizivou impedanci na strane vysilace.
Druhou otazkou pak je, jaky a jak zapojeny brouk v uloze budice.

Kolega odjinud nedavno pouzil 3x paralelne 74AC05, tahany nahoru uz na
strane vysilace a nejak napocitany, aby pri 3V3 u vysilace dodrzel urovne
TTL na strane prijimace.

Ja prozatim zakreslil, ale jeste nezmeril, 3x paralelne 74AC04 s moznosti
serioveho odporu i pull-upu pro DC posun urovne napeti. Co me zaujalo, je
skutecnost, ze v technickem liste rodiny 74AC od Fairchildu vyslovene a
celkem obsirne pisou o buzeni 50Ohm linky (bez jakychkoli pridavnych
odporu) a je prilozen i odrazovy diagram a prubehy odrazu v simulaci i
mereni. Pripada mi, ze by ten AC04 mel byt tedy pouzitelny i natvrdo sam o
sobe.

K studentovu reseni: koukam na str. 7 (27) a vidim 8x 74LCX16244 + 8x
68Ohm. Chapu-li to dobre, budi se impedanci cca 8Ohm (cili
nizkoimpedancne, neprizpusobene). Otazkou je, zda je to v necem lepsi, nez
to jedno zminovane hradlo 74AC04, ktere to ma udajne dle vyrobce vydrzet
taky. Druha otazka, ktera me zajima, je, zda ma smysl delat tam tuhle
paralelni sit z odporu, nepletu-li se, melo by jit spojit CMOS vystupy
beztrestne paralelne a odpor dat jeden (samozrejme s osminasobnym
topenim).

Diky za vas pohled a pripominky,
Marek

P.s> Ta diplomka je opravdu moc pekna.