zase ty ATESTY

Petr King petr.king na atlas.cz
Pátek Srpen 10 14:03:13 CEST 2012

No jo, to je same provozovat, pouzivat....
TOhle neni ta rovina, ve ktere se to ma pohybovat. Je jasne, ze
provozovani je nelegalni a nabadani k provozovani rovnez... Cili pod
navodem k pouziti musi byt durazne upozorneni, ze pouziti je ZAKAZANO.

Jde mi ale primarne o to, jak se zakon stavi k uvadeni na trh a timpadem
potrebnym nalezitostem? Umim si totiz predstavit, ze je rozdil, uvest na
trh ziravinu, kterou jaksi nejde prodat na nd a je nebezpecna jiz svou
podstatou a nebo prodat aktivni el. zarizeni ktere je bez baterek proste
bezpecne, ale prodat jej pouze na rozebrani.

V zakone se pise primo :

Pro správné pochopení pojmu "uvedení na trh" je vhodné se podívat do
následujících dokumentů:

1) zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně
a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, platného do
dne 19. 7. 2011, který ve svém § 2 písm. b) mj. praví, že pro jeho účely
se rozumí:

"uvedením výrobku na trh okamžik, kdy je výrobek na trhu Evropského
společenství poprvé úplatně nebo bezúplatně předán nebo nabídnut k
předání za účelem distribuce nebo používání nebo kdy jsou k němu poprvé
převedena vlastnická práva, nestanoví-li zvláštní zákon jinak. Za
uvedené na trh se považují i výrobky vyrobené nebo dovezené pro provozní
potřeby při vlastním podnikání výrobců nebo dovozců a výrobky poskytnuté
k opakovanému použití, je-li u nich před opakovaným použitím posuzována
shoda s právními předpisy, pokud to stanoví nařízení vlády."

2) zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně
a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, platného ode
dne 20. 7. 2011, který ve svém § 2 písm. b) mj. praví, že pro jeho účely
se rozumí:

"uvedením výrobku na trh první dodání výrobku na trh v rámci obchodní
činnosti, kterým se rozumí předání nebo nabídnutí k předání výrobku nebo
převod vlastnického práva k výrobku za účelem distribuce, používání nebo
spotřeby na trhu Evropské unie, nestanoví-li zvláštní zákon jinak. Za
[...]

A ted babo rad?

Je tedy uvedenim na trh pouhy prodej ci predani, nebo pouze prodej a
predani za ucelem distribuce, nebo pouziti? Tohle je totiz docela
podstatne a dost se to od roku 97 zmenilo. Bohuzel ta formulace je dost
nejasna a vyzniva mi to spise tak, ze pokud nepredam za ucelem
pouzivani, tak to neni uvedeni na trh?

Nasel jsem ale zajimavy clanek :
http://www.ctu.cz/1/download/uvadeni-vyrobku-na-trh.pdf

kde se pise : Uvedení na trh však také