RE: Zdroj do PC - porucha a možnost opravy ?

Miroslav Pajpach pajpach na katedrala.net
Úterý Srpen 7 23:17:33 CEST 2012

To muzu potvrdit, ja takove věci obcas delam.
Ten odber 150W je třeba spickove, ale ta spicka muze trvat hodiny :-) Proste
jak vytizite jadro na 100%,  mate to tam. Takze to na nej musí byt
dimenzovane. Ono to zase není tolik, 150A na 0,8Vcore voltage to je jen
"trapnych" 120 wattu, u kterych se téměř nikdo z vas nepozastavi, vetsina
BFU to bude povazovat za usporne PC. To cca mely uz staricke athlony. A
dneska je vykon jinde, kupodivu efektivita (lepsi nanometricke technologie
vyroby CPU a tim mensi napeti a mensi spotreba na jednotku vykonu) také,
takze se ta spotreba udrzuje na ještě realizovatelnych parametrech. Ty
zdroje jsou kvuli ztratam do desitek mm od procesoru. Když se podivate, tak
drtiva vetsina z tech nekolika set nozicek je napajecich :-)
Vykonne grafiky jsou to same.
Rozdil mezi 300A pro motor a pro (graficky) procesor je ve vzdalenosti na
kterou ten drat tahate. Když to tahnete na 12mm, tak ten ubytek nebude tak
strasny ani na te ceste 4x (20x0,035mm), ale jak to potahnete na 20km, tak
ani drat tlusty jak vrata od garaze vam nepomuze :-)

S pozdravem
MP