OT Beryllium (bylo kviz na utorok)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 6 13:57:02 CEST 2012

Inak, ak by platila hypoteza iskrenia kvoli reaktivite zeleza, tak podla tohto tvrdenia by stacilo robit tie stipacky z vysoko legovanej ocele. Ta bude asi predsalen lacnejsia nez ta beryliova sranda, nehovoriac o zdravotnych rizikach a nizkej zivotnosti toho BeCu naradia (ako som sa dozvedel z webu).

IMHO to cele bude v kombinacii toho, ze maksi material lepsie pohlti energiu narazu, s vyssou tepelnou vodivostou medi. Ale ako vravim, rad by som videl nejake seriozne pojednanie na tuto tomu.

Je zaujimave, ze guglenim som sa viacmenej nikam nedostal (akurat som sa dozvedel, ze ani s tymi drahymi beryliovymi nastrojmi sa nema pracovat v pritomnosti acetylenu, lebo med spolu s acetylenom sposobuje vznik niecoho hrozneho buchavo-horlaveho a ze tam vraj treba nieco este specialnejsie a samozrejme drahsie :-) ). Vsetci to neiskrenie jednoducho konstatuju ako fakt bez blizsieho vysvetlenia ci dokonca odvolania sa na nejaku serioznu literaturu.

wek

PS. Uhlik ako aj ine legury v zeleze ovplyvnuje okrem ineho aj jeho strukturu (zrnitost) a to by mohlo tiez hrat celkom zaujimavu rolu pri tom bruseni, nie?