OT Beryllium (bylo kviz na utorok)

gatilo gatilo na centrum.cz
Pondělí Srpen 6 12:51:13 CEST 2012

 6.8.2012, 12:44:00

Pokud jsou casti zeleza dostatecne jemne dojde na vzduchu i za bezne
pokojove teploty k jeho samozapalu. Zelezo proste za vhodnych podminek
hori. Pri tom brousemi je to slozitejsi, promenych je tam povicero,
vysoce legovane ocele nehori vubec, nedaji se ani rezat plamenem.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
RV napsal:

> Na horeni zeleza podle me nedojde - tolik energie tomu asi tim krisnutim
> nedodas.

> V zeleze podle me hori hlavne uhlik. Taky si vsimni, ze nektere zelezo
> pri rezani haze jisker jak ta zminovana prskavka a z nektereho sotva
> vyleti jiskricka.

> Jinak beryliova bronz je fakt materialek slusnej - modelarske srouby na
> namahane offshore srouby se z ni delaji. Jsou to poloponorene srouby -
tedy hodne otacek (>>20krpm) a cyklicke namahani (list je polovinu doby