Testování zařízení

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Srpen 4 18:35:50 CEST 2012

Zdravím,
  dříve byly tyto normy definovány firmou Testcom, ten je však již dnes po
smrti a jediné, co se pokud vím uznává, je "prohlášení o shodě", získané
dle evropských standardů. Jak se ale toto získává, to bohužel nevím :-(.
  V té české normě toho bylo tolik, že malý výrobce třeba rok vyvíjel
ústřednu a pak ji 2 roky homologoval. Testovalo se všechno možné, signalizace,
napětí a proudy, tóny, odolnost proti průrazu ze sítě, různé izolační odpory
atd.
  U IP ústředen (softswitchů) se hardwarově netestuje nic - jsou to vlastně
jen počítače. A pochybuji, že by se někdo zabýval nějakým extrémním testováním
software - ať už ty kodeky nebo třeba signální diagramy, call flows atd.
Jinak by nemohly být na trhu takové šmejdy, jaké tam teď jsou :-).
  Zdraví Pavel