OT Beryllium (bylo kviz na utorok)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Srpen 4 06:09:15 CEST 2012

Zdravim,

> A samozrejma ale asi nie trivialna otazka: preco neiskria, resp. preco normalne iskria (trebars pri tom pade)?

Dle mne je to proto, ze jiskreni nastroju zalozenych na zeleze/oceli (Fe) je
zpusobeno tim, ze zelezo je vlastne docela reaktivni kov a na vzduchu za
urcitych podminek dobre hori - zejmena kdyz se pri narazu odstrouhne kousek
s cerstvym (nezoxidovanym) povrchem a jeste ma diky te energii zpusobene
narazem dosti vysokou teplotu. Proto tyhle veci jiskri. Nu a ta slitina
CuBe20 reaktivni neni, nezapaluje se a tedy nejiskri a nemuze slouzit jako
iniciator vybuchu (vlastni teplota te odstrouhle castecky k vybuchu nestaci,
je treba ten "otevreny ohen".

Zdravi Pavel