OT Beryllium (bylo kviz na utorok)

j s jarin.hw na gmail.com
Pátek Srpen 3 12:54:13 CEST 2012

Je to normalna vec.
Zakaz olova sa napriklad vztahuje na pocinovanie noziciek - ked som
pracoval u jedneho velkeho medzinarodneho vyrobcu polovodicov, tak som
videl ako je to so zakazom olova. Bezne diody, ako napriklad 1N4007
obsahuju vnutri dva spajkovane body, ktore boli predtym realizovane
pouzitim PbSn spajky so zlozenim posunutym tak, aby jej teplota
topenia bola vyssia ako u beznej 60/40 olovnatej spajky. Ked prislo
bezolovnate spajkovanie, museli byt vyvody potiahnute vrstvickou
bezolovnatej spajky, ale o vnutornostiach diody sa nic nehovorilo.
Takze to spajkovanie vnutri sa robi cistym olovom, aby vnutrorny
system vydrzal vyssie teploty pri spajkovani. Je to vsetko v sulade s
RoHS.
Teda to olovo, ktore bolo predtym na vyvodoch, sa presunulo dovnutra a
uradnik je spokojny. Ked dioda bude hnit na skladke (na ktoru sa
dostane skor ako by sa dostala stara olovnata dioda), bude jej trvat o
nieco dlhsie, nez odkryje svoje "tajomstvo".