ot: kviz na utorok - nasa svetla buducnost

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 2 20:28:13 CEST 2012

On to není jen úpadek VŠ. Známý má kluka, vyučeného elektrikáře, má cca 30.
Nedělá to, děla nějakého ouřadu. U rodičů nebyl schopen zjistit, proč jim
nesvítí světlo v kuchyni. 2 měsíce jim to nesvítilo... Hádejte, jaká byla
příčina. Jo, spálená žárovka.....Někteří takto vyučení nejsou schopni
odpovědět na otázku, kde je v zásuvce 230V plus a kde mínus.
AZE

----- Original Message -----
From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 02, 2012 7:53 PM
Subject: Re: ot: kviz na utorok - nasa svetla buducnost

Vcera som nestihol, tak tu je riesenie kvizu:

Kolko zaznelo spravnych odpovedi?
napriek tomu ze otazky boli uplne trivialne spravna odpoved nebola ani
jedna.

Kolko krat mali aspon predstavu co sa pytam?
boli kandidati ktori nemali sajn ani pri jednej otazke. Dvaja mali aspon
trochu predstavu co sa pytam ale spravne odpovedat nevedeli.

Kolko krat zaznelo "nie je dolezite vsetko vediet ked sa to da najst na
internete"?
najkomunikativnejsi kandidat, ktory mal uplne plny a velmi dobre
vyzerajuci zivotopis, vyse 5 rokov praxe dokonca vo velmi specifickej
oblasti nevedel odpovedat ani na jednu otazku napriek tomu ze tu istu
vec pred minutou nakreslil ked prezentoval "svoju" pracu. Plno
vseobecnych kecov, ale ked doslo na detaily nic nebolo treba vediet,
lebo vsetko sa hladalo na internete. Papier naozaj znesie vsetko.

Kolko krat sme poculi ze by to cele zvladli riadit, rozhodovat a este
sefovat viacerym ludom?
najmladsi kandidat ktory zrovna vysiel zo skoly. Tvrdil ze ma skusenosti
so zosilnovacmi s fetmi. Tak sme mu dali nakreslit jeden so ziskom 2.
Nevedel nakreslit ani ako vyzera schematicka znacka operaku alebo
tranzistora. Nakoniec tam nakreslil nieco ako operak, + spojeny s
vystupom, vystup zapojeny do gate fetu, vedla napisal NPN a do source
nakreslil ledku. Ked sa pytame kde je vstup a kde vystup ukazal na vstup
a povedal ze ledka bude svietit podla vstupneho signalu.
Ale mal v prezentacii 4 slajdy o tom ako dokaze viest projekty, robit
rozhodnutia, sefovat ludom a podobne <>viny. Ked som sa opytal na
trivialnu otazku ohladom vedenia projektu nevedel sa ani nadychnut.

Na otazku co znamena ked povieme ze AD prevodnik ma rozlisenie 8 bitov
dvaja netusili a dvaja odpovedali ze to znamena ze rozlisuje 8 urovni.
Doplnujuce otazky nas presvedcili o tom ze to tak naozaj chapu.

Ani jeden nevedel povedat ze medzi senzor a prevodnik treba zapojit
zosilnovac. Jeden dosiel na to ze AD prevodnik nebude idealne vytazeny,
ale uz nevedel navrhnut ze tam treba zosilnovac.

Nikto nevedel vypocitat potrebny zisk zosilnovaca ked bolo zadane ze na
vstupe ma 500mV a na vystupe chceme 2V.

Nechapem kto ich na to vyberove konanie vobec pozval. Normalne su tam
mladi ludia ktori strcia do vacku inziniera s rokmi praxe.
Vsetci mali v zivotopisoch napisane ze maju skusenosti a znalosti.
Rozmyslam teraz nad dvoma scenarmi. Prvy je ze si uvedomuju ze toho vela
nevedia, ale maju take sebavedomie ze sa prihlasia a budu si myslet ze
im na to v jednom z najrenomovanejsich laboratorii kde pracuje spicka
minimalne z celej europy nedojdu. Bohuzial to bolo jasne uz po druhej
otazke.
Druhy scenar ma znepokojuje este viacej. Ked som pocul tie kecy ako sa
nemozu dalej rozvijat v ich domovskych krajinach ma napadlo ze si
dokonca mozu myslet ze oni tie veci skutocne ovladaju a preto sa prihlasili.

V kazdom pripade som z toho celkom zhnuseny. Z rovnakeho vyberoveho
konania nam vyslo uz niekolko kolegov, ktori od prveho dna dokazu
samostatne pracovat na velkych a zlozitych projektoch. Naivne chcem
verit ze to bol len nejaky letny glitch.

b.