Jištění proti přepětí

Čtvrtek Srpen 2 16:21:29 CEST 2012

No nevím. Jako přepěťovku typ 1 bych spíš doporučoval jiskřiště. Ta
SPC12,5 je varistorová, to znamená že při přepětí na ní bude vyšší
napětí než na jiskřišti. Pak to má svodový proud, takže se to nesmí
zapojit před elektroměr. Já ve svých zařízeních (polarizované drenáže -
řídí proud z kolejí do blízkého potrubí v zemi v oblasti bludných
proudů) používám HS50-50
http://katalog.hakel-trade.cz/detail.php?id=2
a k baráku si to dám taky. Dělají i 3f verzi.
http://katalog.hakel-trade.cz/detail.php?id=991
Je to vícekomorové jiskřiště, snad 7 komor. Co jsem se dozvěděl když
jsem u nich byl na exkurzi, zapaluje pod 2KV a když jsem se ptal že v
obvodu mohu mít až 200V DC, řekli mi že při tom už zhasne. Samosřejmě ve
střídavé soustavě se počítá že ten výboj zhasne při průchodu nulou, ale
tohle dost dobře omezuje následný proud (ten zkrat než výboj zhasne).
Myslím že cena se od té varistorové přepěťovky zas tak lišit nebude.
Píšou tam sice že se to dává na přívod k fabrikám, ale když vidím jak
všichni sousedi mají barák bez hromosvodu a s anténou na střeše, po té
síti mi může přijít ledacos o co nestojím.
Anděl