Vyber ADSL modemu

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Srpen 2 16:06:50 CEST 2012

Ani jeden z modemu neni vyslovene spatny, Comtrend je lepsi na delsi a
horsi linky. Na vetsich vzdalenostech ma lepsi SNR - mereno na stejnem
portu DSLAMu - ne modemem ty meri podle "sveho".
Ne ze by byl rychlejsi (pri stejne spatnych podminkach jako Huawei) ale
urcite stabilnejsi ( rozpady, restarty)
Jinak je treba pouzivat FW dodavany od o2 , nejaky originalni fw na
strankach vyrobce nefunguje dobre ve spojenim s Alcatel a Huawei DSLAMy
( tento fw nema ani  implementovany edhanced profil dopredne korekce chyb)
U comtrendu naprosto zoufale rusi zdroj ( spinany model 749me ) je treba
ho nahradit jinym nebot stejne do roka odejde.
Od par lidi mam info, ze se zakousne pri velkem traficu mezi wifi a
internimi ETH porty. ( neovereno)

U toho HW HG622u mam na 1,5 km lince uptime 200 dni - zruseny je je diky
prenastaveni WIFI ( ntb neumel 12,13 kanal)
U obou modemu nic moc wifi co se tyce dosahu, zrejme vyrobci zacali
dodrzovat limity ERP.
Vyhoda  Huawei je USB port ( lze pouzit pro 3G klicenku pro zalohu spojeni )

JaKub