RE: Jištění proti přepětí

DeeJay deejay na email.cz
Čtvrtek Srpen 2 10:16:35 CEST 2012

Zda se mi to trochu kanon na vrabce, ledaže by jste snad měl dům na kopci
připojený dlouhým nadzemním vedením :-)
nejsem odborník na přepěťovky, ale můžete se podívat i u jiných výrobců
třeba
http://www.zbozi.cz/?q=SPC12%2C5%2F3%2B0 od Hakelu stojí si 5kkč - nicméně
doporucuji poslat dotaz do Hakelu a Salteku, jsou obvykle ochotní poradit
Vám co  a jak, navíc na webech (nebo alespon u jednoho z nich ) byly nějaké
příklady.

DJ

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Thursday, August 02, 2012 1:44 AM
To: HW server konference
Subject: Jištění proti přepětí

Dobrý den,

zatím v teoretické rovině řeším dimenzování svodiče bleskového proudu a
přepětí u samostatně stojícího rodinného domku s hromosvodem (hlavní a 3
pomocné jímače), bez vnější antény.
Při prvním přiblížení mi podle aplikační příručky pro přepěťovou ochranu
od OEZ vychází přepěťová ochrana v kombinovaném provedeni T1+T2 pro
hlavní rozvaděč typ SJBC-25E-3N-MZS. To představuje bratru 15k+ v
českých, což mě poněkud překvapilo. Prosím tedy zkušenější
stavitele/elektrikáře o názor/zkušenost, jestli je přepěťovka pro
rodinný domek v této cenové relaci reálná nebo jestli jsem někde něco
nepřehlédl. Je mi jasné, že domácí spotřebiče v součtu budou stát o dost
víc, ale přeci jen mi to přijde jako docela drahý špás.

Díky
JF