OT Vykendovy experiment

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 30 11:41:51 CEST 2012

Zatím to vypadá, že teplota naměřená nahoře závisí na celkovém množství
vody. Na čisté obloze mimo rozsah, jakmile jsou hvězdy nepatrně rozmazané,
ukazuje -19 a s přibývající oblačností "teplota" roste. Zdá se, že takto lze
velmi pohodlně zjistit, zda má smysl se pokoušet o astrofoto (konvenčnhí
způsob v mém případě obnáší několikaminutové čumění z okna ve velmi
nepřirozené poloze).

PH

From: "Miroslav Šinko" <sinkomiro na gmail.com>
Teraz, cca pred polnocou, 400m n.m., v meste, IR teplomer VA6532,
emisivita 0.96 (da sa zmenit, ale netusim, aka hodnota je spravna pre
taketo meranie). Vonku je cca 18st podla okenneho teplomera. IR teplomer
ukazuje 15-20, podla toho, kam ho namierim.
Jasna obloha.

Rovno na hlavou mi to neodmeria (prilis zima na rozsah meraku). Chyti ca
pri cca 60-70 stupnovom uhle voci zemi: -20st; pri 45st uhle -14st.
Smerom obzoru stupa k nule - cca 15st voci zemi, potom mam prekazky.