[OT] Jaky invertor (svarecka)

Neděle Duben 29 22:44:10 CEST 2012

Svářečka se v režimu proudového zdroje chová skutečně ukázkově. Dokonale
stabilní regulace v celém rozsahu proudů. Co jsme kdysi používali pro
nabíjení baterek zdroje od TNZ (výrobce nám do svářeček dával jiné trafo
pro napětí do 12V), zakmitávání při různých proudech bylo zcela běžné a
neodstranitelné.  Rušení na spínacím kmitočtu z toho leze, s tím se u
svářečky musí pořítat. V režimu napěťového zdroje se mi to až tak
stabilní nepovedlo, v závislosti na charakteru zátěže to občas
zakmitává. Co ale svářečka neumí, udržet napětí bez překmitů když zátěž
impulzně spínám. Ale to už bych toho chtěl moc :-) takže to řeším LC
filtrem na výstupu a sériovým odporem 0,3 Ohm/100A.
Anděl