Re: [OT:] Plynovy plnoprutokovy ohrivac

Jiří Kučera fonolit na seznam.cz
Pátek Duben 27 17:29:14 CEST 2012

Nezjisit, on primarne hlida ten plaminek a pokud se domniva ze plaminek zhasnul uzavre privod plynu a kdyz je vadny tak se domniva ze plaminek zhasl a zavre plyn, cimz defakto plaminek skutecne zhasne :-)
Pokud v karme neni nejaka moderni automatika, tedy nema zdroj elektriny je skutecne nejpravdepodobnejsi pricimou vadny nebo ne zcela dobre fungujici termoclanek.
Obecne "karmy" maji dve nejcastejsi zavady, vyse zmineny termo clanek a pak prehrivani kdy karmu vypina cidlo teploty vody. Primarnim problemem tohoto problemu byva zaneseny tepleny vymenik , kdy zebrovani vymenimu casem z casti vyplni takove jemne bile saze, ktere vytvori izolvani vrstvu, a vymenik se prehriva.

V prve rade bych otevrel splaovaci komoru a za pomoci kartace + vysavace dukladne vypucoval vymenik z obou stran, pokud bude problem pretrvavet bude to termoclanek, pokud jste si tedy nove neporidili nejakou novou pakovou baterii nebo tak neco.

Posledni moznosit je ucpany komin a cidlo teploty spalin, ale to pokud se nepletu toto cidlo vyzaduje manualni reset cili to to nebude.

Jirka