OT: SW na odmerovani z obrazku

Ivan Kiss Ivan.Kiss na novohrad.sk
Středa Duben 25 15:41:04 CEST 2012

> ja mam CCFL osvetleni - koukal jsem na ten nakres - pisete ze snimac
> ma jen par cm delky - neni mi jasne jak ta optika vypada, ze dokaze
> bez zkresleni zkomprimovat celou sirku stranky na par cm snimace
> nejak si tu linearni optickou soustavu neumim predstavit  (ten bocni
> rez chapu - zajimal by me pohled shora)

Pohlad zhora nemam k dispozicii. Nemysilm, ze je dolezity. Z hladiska
optiky je to velmi jednoduche.
Predstavte si obycajne zobrazenie jednou spojnou sosovkou. To je vsetko,
ale pracujeme len v rovine, nie v priestore, takze snimame len riadok.
Predmet zobrazenia ma max rozmer 210mm (format A4), spojna sosovka je
realizovana len trochu zlozitejsou optickou sustavou (napriklad v
mosadznej trubke cca 15x15mm vid priloha, v nakrese "lens") obraz sa
premieta na CCD povedzme 20-30mm dlhy riadkovy senzor.
Kedze vzdialenost medzi sosovkou a predmetom je relativne velka,
polamali ju rovinnymi zrkadlami do maleho priestoru. Teda zrkadla nie su
zakrivene a nenahradzaju ziadne sosovky, nijak neskresluju obraz...

Ci existuje riesenie aj so sferickymi ci inak zakrivenymi zrkadlami,
neviem. Necitim sa v optike velky frajer, takze neviem ci by to
vysvetlovalo to skreslenie Canonu. Mozno

Tu optiku som na fotenie zobral mojmu technikovi, ktory ju studijne
vykuchal kedysi zo skenera a teraz pouziva ako hodinarsku lupu :-)