ARM - vyvojove prostredie

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Duben 23 17:06:43 CEST 2012

> Doteraz si mal skusenost s jedinym vyrobcom, ktory je v druhom slede, a tudiz potrebuje aj potrimiskarov, takze ponuknutie tej lacnej a jednoduchej cesty je pre neho sposob prezitia.

Mal som skusenost s viacerymi, ale vyvrbil sa z toho ten jeden, z
dovodov, ktore tu riesim.
Microchip podporuje pristipkarov ako som ja, aj taky Atmel s AVRkami
(trochu menej, ale predsa), ale povedzme aj taky Freescale a ich
osembity. Hoci na nich nemam jedno pekne slovo, ale to je uz iny
pribeh, su k bastlicom relativne otvoreni.
Naproti tomu s tym, s cim sa stretavam u ARMov som sa naposledy
stretol u 51-tiek. Vyrobcov vela, vsetci sa spoliehaju na to, ze
vyvojove nastroje su predsa sto rokov zname a pouzivane, nakolko 51 je
priemyslovy standard a nie je treba prinasat na trh nic specificke.
Lenze na toto sa spoliehaju vsetci.

> [...]
>
> Este je to jeden treti prvok, a to samotny ARM - ten svoju angazovanost v tomto smere jasne vyjadril kupou Keilu a projektom mbed; do tej drahej a zlozitej komunitnej podpori sa nehrnu ani oni, naviac by to mali zozlozitene potrebou podporovat aj specifickosti konkretnych implementacii, to by bolo pre nich viacmenej samovrazedne.
>
> Takze bud si zaplatis, alebo si pockas, kym sa to trocha viac vyvrbi z toho nadsenectva, no a to bude este par rokov trvat. Alebo si to urob sam... :-P

Myslim, ze v tomto sa dost zhodneme. Ale na to nadsenectvo som cakal,
resp. som viackrat uvazoval, ze vstupim do tejto rieky - zvlast teraz,
ked STM a NXP (a ini) predali a rozdali urcite desattisice ARM kitov,
tak som usudil, ze aspon 5% z nich robi nieco ine ako sedi na policke
a chyta prach, co je IMHO dobra zakladna na nadsenectvo. Zvlast ak ta
velka vlna bola uz minuly rok, takze som pockal snad dostatocnu dobu
kym to vykvasi. Asi este treba pockat.

J.S.