ARM - vyvojove prostredie

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Duben 23 15:32:08 CEST 2012

Ja sa nechcem dostat do nijakeho klubu :-) Opakujem, idem sa pozriet
do rovnikovej Afriky - ked uz sme pri tych metaforach. Zatial som tam
videl moskytov a africanky s ovisnutym poprsim, hoci pravdou je, ze aj
tam ziju ludia. Zatial to vsak vyzera, ze spiatocna letenka (a s nou
pitna voda a priazniva klima) ma cenu zlata.

Aby som to upresnil - asi ti nemusim dvakrat objasnovat, ze na svoje
zivobytie si zarabam navrhovanim a programovanim systemov s PIC-kami
rozneho druhu, od 8 po 32-bity a som s nimi naozaj dobre zzity. Ale zo
vsetkych stran pocujem, ake su na ARMy skvele nastroje, ze je to
jednotna platforma s mnohymi vyrobcami. Dlho som tomuto odporoval, ale
jedneho dna som si povedal - dost bolo. Vzla som do hrsti vsetku
profesionalitu, ktora vo mne je a bez predsudkov a emocionalneho
zapierania som sa do toho pustil. A este sa toho drzim, ved nie je
predsa mozne, aby tolko spokojnych vyvojarov po celom svete pouzivalo
tie ARMy bez poriadnych nastrojov. Pokial to vyznelo ironicky, nebolo
to mojim cielom.

A teraz sa snazim zistit skutkovu podstatu veci. Investoval som zopar
penazi a nezanedbatelne mnozstvo casu, aby som si na vlastnej kozi
overil, ako to s tymi ARMami je. Nechcem menit to, co pouzivam, teda
PICy vsetkeho druhu, ale ak sa ukaze, ze ARMy mi prinesu ekonomicku
vyhodu - teda usetreny cas pri vyvoji alebo mozno aj tazsi vyvoj, ale
podstatne lacnejsi kremik - tak zacnem vazne uvazovat o tom, ze ich
pouzijem. Nemam principialne predsudky, ak by som mal, tak by som sa
nepustil do tohto vyskumu a vikend radsej stravil na vzduchu alebo s
frajerkou v posteli.

Ale aby som to zhrnul, zatial mam funkcny kompilator a palidlo MCU. To
je asi tak slaba polovica toho, co pozadujem od pouzitelneho
vyvojoveho nastroja. Zda sa, ze debugger bude, takze snad uz len ten
simulator. Potom uz "len" doriesit ergonomiu pouzivania.
Ak budem mat vsetky tieto veci, mozem posudit, ci je praca s ARMami
moznym prostriedkom na moju obzivu.

J.S.

Dňa 23. apríla 2012 15:09, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a: