OT: dnesni piloti, ridici atd. (bylo: Re: ot: Posledni let raketoplanu Discovery)

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Duben 20 20:16:59 CEST 2012


No, mám to též od starého pilota (sám jsem jen RC a za kniplem 
skutečného jsem byl jen pár minut), tak nevím... Skoro bych ale řekl, že 
ví, co říká.

---
Jirka

> To je nesmysl - létání prdelí u dopravních letadel. Něco jiného je to ve větroni, kde slyšíte aerod. šum jako vodítko pro odhad rychlosti. Pod zadkem cítíte chování letadla, ale jen díky tomu, že je poměrně lehké a má citlivé řízení, je navržené s vysokou mezí stability, jsou vaše reakce adekvátní a uřídíte ho.
>
> U velké mašiny je situace jiná a podle zadku ji neuřídíte. Spíše podlehnete naprosto falešným pocitům a fyziolog.jevům vedoucím k havárii.
>
> Oja
> --
> Odesláno z mého telefonu s Androidem pomocí pošty K-9 Mail. Omluvte prosím mou stručnost.
>
> Jirka <zaloha na volny.cz> napsal(a):
>
> Ano, je to tak, důvodem ale není požadovaná znalost techniky (to je jen
> dobře), ale to - jak nakonec píšete - že díky absenci výcviku a pilotáže
> na "nižších" stupních eroplánů piloti neumějí tzv. "létat prdelí"...
> Prostě nemají cit pro pohyb éra, aniž by si to museli přečíst na
> posledním typu multifunkčního HUD.
>
> Podobnost s auty není čistě náhodná. Když dneska vidím, co se pohybuje
> za dementy na silnici, je mi zle. Proto se tak děsím pokračující
> automatizace aut - ta to jen zhorší, bude totiž požadováno stále méně
> řidičského umění.
>
> ---
> Jirka
>
>> No dnešní piloti začínají být spíš letečtí mechanici, než piloti, takže když
>> vysadí motory, nedokážou plachtit a bezpečně přistát v moři nebo na poli.
>> Kvůli tomu, že pilot nedokázal plachtit nebo si poradit, když ztratil
>> vztlak, už spadly i nějaká letadla plná lidí do moře. Kdyby měli nalítáno na
>> větroních, tak jak to muselo být dřív, tak by všichni přežili. Info mám od
>> emeritního pilota čsa, piloti jsou dnes zkoušeni z technických detailů
>> letadla víc než z lítání.



Další informace o konferenci Hw-list