OT: dnesni piloti, ridici atd. (bylo: Re: ot: Posledni let raketoplanu Discovery)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Duben 20 20:15:14 CEST 2012


Jenže oni mají funkční měřáky a třeba i motory, ale přesto spadnou, protože 
knipl tlačí zuřivě na druhou stranu celé 3 minuty, než se rozflákají o 
hladinu moře. Neví, že kdyby ho zavčas dali naopak, než velí logika 
normálního letu, tak že ten vztlak by zase chytli.

----- Původní zpráva ----- 
Od: Ondřej Janovský


To je nesmysl - létání prdelí u dopravních letadel. Něco jiného je to ve 
větroni, kde slyšíte aerod. šum jako vodítko pro odhad rychlosti. Pod zadkem 
cítíte chování letadla, ale jen díky tomu, že je poměrně lehké a má citlivé 
řízení, je navržené s vysokou mezí stability, jsou vaše reakce adekvátní a 
uřídíte ho.

U velké mašiny je situace jiná a podle zadku ji neuřídíte. Spíše podlehnete 
naprosto falešným pocitům a fyziolog.jevům vedoucím k havárii.

Oja
-- 
Odesláno z mého telefonu s Androidem pomocí pošty K-9 Mail. Omluvte prosím 
mou stručnost.


Jirka <zaloha na volny.cz> napsal(a):
Ano, je to tak, důvodem ale není požadovaná znalost techniky (to je jen 
dobře), ale to - jak nakonec píšete - že díky absenci výcviku a pilotáže na 
"nižších" stupních eroplánů piloti neumějí tzv. "létat prdelí"... Prostě 
nemají cit pro pohyb éra, aniž by si to museli přečíst na posledním typu 
multifunkčního HUD.Podobnost s auty není čistě náhodná. Když dneska vidím, 
co se pohybuje za dementy na silnici, je mi zle. Proto se tak děsím 
pokračující automatizace aut - ta to jen zhorší, bude totiž požadováno stále 
méně řidičského umění.---Jirka> No dnešní piloti začínají být spíš letečtí 
mechanici, než piloti, takže když> vysadí motory, nedokážou plachtit a 
bezpečně přistát v moři nebo na poli.> Kvůli tomu, že pilot ned
 okázal
plachtit nebo si poradit, když ztratil> vztlak, už spadly i nějaká letadla 
plná lidí do moře. Kdyby měli nalítáno na> větroních, tak jak to muselo být 
dřív, tak by všichni přežili. Info mám od> emeritního pilota čsa, piloti 
jsou dnes zkoušeni z technických detailů> letadla víc než z lítání.HW-list 
mailing list  -  sponsored by 
www.HW.czHw-list na list.hw.czhttp://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list