OT: SW na odmerovani z obrazku

RV vicek.radek na cpost.cz
Pátek Duben 20 11:49:59 CEST 2012

No v techto rozmerech je ale uz problem zjistit zda tam ten ktery dratek
sedi a jak tam sedi (a to podotykam, ze tohle je nejvetsi kolecko co v
tech hodinkach je a jsou to kapesni hodinky).

Dalsi problem je, ze na hodinarska ozubeni se vetsinou pouzivaji
korigovana cykloidni ozubeni, nebo naprosto specificka ozubeni - je to
paradoxni, ale pomery na ozubeni a na cepech u hodinek jsou naprosto
silene - proto se mimo jine pouzivaji velmi specialni oleje.

Treba Prim na hodinkach pouzival korigovane cykloidni ozubeni BLIZICI se
svycarske norme NHS 56 702 s moduly 0.07 az 0.2mm. Frezovalo se to bud
delici metodou pozdeji kdyz nakoupili masiny ze svycar tak na to byly
odvalovaci frezy. Mam o tom skvelou knizku (pres 300 stran - mohu
poslat) psanou primo jednim z nastrojaru a pozdeji technologu u Primu -
je tam velmi dobre popsano jake neuveritelne problemy pri techto
vyrobach nastavaji - ostatne v dobe kdyz se zavedla seriova vyroba v
PRIMu (naramkovky) jsme byli pouze jeden z osmi statu sveta, ktere to umeli.

Radek Vicek