3D mereni QFP soucastek

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Pátek Duben 20 00:40:10 CEST 2012

Moc diky vsem co reaguji s napady, a omouvam se za dalsi prilohy

Zkusim odpovedet tak nejak hromadne, taky jsem o tom premyslel, celou cestu
z prace (400km)
obrazek stroj je samotna fotka zarizeni, cerna vec v leve casti je 3D
snimac, prava dolni vec normalni kamera, ned tim osazovaci hlava vcetne
stinitek)
jeste priblizim funkci stroje, je to primo uvnitr osazovaci masiny (obrazek
jak probiha snimani)
- nabereme soucastku osazovaci hlavou, tzn muzu se soucastkou jezdit v ose
X, Y, Z a otacet soucastkou
- hlava ma ze spodni strany cerny matny plast, tzn na kamere neni moc videt.
- najdeme polohu soucastky beznou kamerou, presnost polohy v mikrometrech
- projedeme nad 3d scanerem
- scanner rozmita paprsek v ose Y, ja jedu hlavou v ose X
- laser sviti z uhlu a je to nutne, protoze potrebuje zjistit vysku
triangulaci
- system vi kde presne v obraze bude soucastka (nemusime ji tedy hledat v 3D
datech)

zakladni pre processing dela scanner sam.
uvnitr je jak jsem psal senzor (cmos) 512x1536 pixelu (VxH) , kazdy sloupec
(1536) ma vlastni 8bit AD prevodnik, procesor, provadi se pixel binning pro
vertikalni rozliseni jen 64pixelu
rychlost snimani je cca 10000 snimku za sekundu (opravdu, tzn cca 1GB RAW
dat), soucastka jede 200mm/s
procesorek pak tedy prubezne pocita pozici laseru.
ven tedy vyleze obrazek kde mame 1536 x (delka scanu) x 64(jas ale v realu Z
osa)
to jestli jde udelat zmenu preprocessing si nejsem uplne jisty, ale
vysledkem je obrazek v pseudobarvach ktery jsem posilal, v plnem rozliseni
ma kolem 16MB

v podstate tedy delame radkovy scan soucastky, co kmit laseru, to jeden
radek.

pak nasleduje vypocet na nasi strane. vime kde je soucastka v obraze z
mereni beznou kamerou.
je potreba najit rovinu soucastky (ne podle tela, ale podle toho ktera
nozicka je nejnize, tzn co se bude dotykat desky)
a spocitat jake jsou odchylky ostatni nozicek od teto plochy.

ohledne modreho hala, je to plastovy nalitek na pouzdre, ne odlesk

stinici kryt je mimo zaber, tzn je daleko nad soucastkou a pri uhlu laser
(hadam tak 30stupnu od kolmice na rovinu soucastky) ma odraz hodne daleko od
snimace.

sviceni pod uhlem je prave zadouci, jak jsem uz psal ...

ad Marek:

navrh na vice mereni je jasna vec, otazka jsou prave ty roviny, protoze kdyz
nevidim jednu radu, tak nedokazu rict ze rovina co jsem nasel je ta spravna,
muze totiz prochazet prave chybejici radou. tady prave vidim trochu zadrhel
a je potreba delat neco jako mapovani.
presnost natoceni/polohovani neni problem, radove 10um

obrazek rovina ukazuje obrazek v pseudo barvach, nalezeni roviny (3 body na
ktery bude soucastka lezet na desce) a pak odchylky od teto roviny (cislo na
nozicce v um)

data ruznych mereni dodam, jen co se dostanu ke stroji (Pondeli), je to
totiz trosku slozitejsi, zarizeni je ve Slanem, vyvoj softu v Mnichove, SICK
IVP je ve Svedsku a ja v pr... :-)

Pavel