3D mereni QFP soucastek

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Čtvrtek Duben 19 15:57:58 CEST 2012

viz nize

----- Original Message -----
From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 19, 2012 8:52 AM
Subject: Re: 3D mereni QFP soucastek

Dobrý den.

Rád bych Vám pomohl, ale ať se snažím jak se snažím, nerozumím zadání.
Zkuste prosím dodat detaily.

> Mereni funguje na zaklade triangulace, zarizenim ktere pro nas vyvinul
> SICK
> princip viz obrazek v priloze (3dcoplan). - svitime na soucastku
> rozmitanym laserem, dole je pak cidlo ktere snima obraz.

Rozmítaný laser znamená paprsek rozmítaný do čáry? Na kterém místě součástky
bude čára "nakreslená"? Ze kterého směru svítíte na součástku? Ze strany,
zespoda, nebo zezdola? Kamera kouká zespoda nebo ze strany? Kamera vidí na
jednom snímku jen jeden bod laseru, nebo celou čáru?

- rozmitame paprsek do cary a nad tou projedeme soucastkou, ziskame tak
obraz. ktery byl v priloze.
- senzor na snimani ma 1536x64 bodu, pro kazdy radek pak mame tento obraz
- Y smer (0-64) nam udava vysku
- z tech dat se slozi obraz ktery jsem posilal
- barva je pouzita jen na zvyrazneni zmen ve vysce (rikame tomu
pseudobarvy), tzn neni to jas, ale v podstate osa Z

> Problem je ten ze celni hrana nozicek na ktere svitime primo (obrazek
> problem) ma pri "nestastnem" tvaru strihu rusive odlesky - takovy ten ohen
> na konci zvetsene nozicky.

Počítám že takový odraz by měl mít silnější amplitudu, tedy by měl jít
odfiltrovat prahováním, pokud se šikovně nastaví dynamické poměry laseru a
kamery.
- tady bohuzel nevim, senzor je IVP Ranger M50

> Pro sirsi nozicky vetsinou dokazeme najit dost bodu kde se da urcit hrana
> a vyhnuti. Soucastky ktere ale maji sirku nohy kolem 0.3mm uz neni moc
> spolehlive, protoze pri rozliseni cca 0.034mm/pixel a mame malo bodu (bez
> ruseni).

Určitě by nám pomohlo, pokud by jste u druhého obrázku popsal, co jednotlivé
podobrázky znamenají a zobrazují, například co znamenají barvy na barevném
obrázku.
- viz vyse, barva je osa Z (neco jako barevne spektrum od fialove, pres
modrou, zelenou oranzovou, cervenou, zlutou do bile) rikame tomu pseudobarvy
- obrazky ukazuji co se stane kdyz merime nozicku jako je na obrazku
- prostredni je pak cela soucastka a smer ktery se jelo nad laserem
- detail pak ukazeje co se stane na konci nozicky
- protoze potrebuje najit presne hranu aby se meril uplny konec, moc to
nejde (konce nejsou poznat)

> Nenapada nekoho jak zazracne vyfiltrovat tento typ odlesku?

Bohužel problém ještě dostatečně nechápu, ale z barevného obrázku mě
napadají operace matematické morfologie, tedy na Vašem případě by možná
fungovala operace "opening", která "sežere" tenké čárky či tečky, případně
je oddělí od hlavního "těla".
http://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_morphology

Pokud máte zájem o placenou konzultaci či vývoj, tak se mi můžete ozvat
soukromě, počítačovou grafikou / výpočetní geometrií se živím přez 10 let.

Vojta Bubník

tady ohledne filtrovani. otazka je jestli by slo nejak na sebe spojit vic
obrazku ziskanych pod ruznym uhlem mereni
v priloze je problematicka soucastka, horni rada ma prave problem s tim ze
diky odleskum neni mozne vypocitat vysku nozicek. Jsem schopny udelat vice
mereni pokazde otocene o 90stupnu. otazka je jak toto spojit, aby byla
zachovana rovina soucastky a byla data pro vsechny strany nozicek

pokud chcete, poslu vam v pondeli stejnou soucastku zmerenou ve vsech 4
smerech a kdyz je dokazete namapovat na sebe, muzeme se domluvit na
spolupraci.

Pavel