Este stale samo-domo programator PICov, tentokrat otazky k(Intel?)hex suboru a zvyklostiam v tomto svete mikrokontrolerov sneortodoxnym usporiadanim pamate, nastavovacich fusov a inych non-volatile zalezitosti

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Duben 19 11:24:27 CEST 2012

V texte:

Dňa 19. apríla 2012 8:53, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a:
> Dakujem za rozsiahle odpovede a komentare.

Aj nabuduce.

> No to nie je vobec samozrejme. Este som ho nevidel (teda videl, pred 12 rokmi ked som naposledy robil s PICkom, ale medzicasom ubehlo vela vody dolu Dunajom...) Najprv sa musim zorientovat.

V hrubych rysoch je to to iste ako vtedy.
Odporucam na prvy kontakt MPLAB verzie 8.xx, nie MPLABX. Ten druhy ma
kopu vyhod, ale aj kopu nevyhod.
Inak ak by emotivne dovody nejakym zazracnym dovodom pominuli, z
MPLABu sa da skompilovana binarka vypalit do targetu jednym kliknutim.
Netreba prehadzovat aktivne okno na programatorovsky soft (v tvojom
pripade terminal) a vytukavat/vyklikavat odoslanie dat kam patria.
Nedokazem si predstavit, ze by som robil nieco ine ako hello world
inym ako tymto sposobom (mam na mysli to jednoklikove programovanie).
A odtial je len krok k debuggovaniu na hardware (co s tym PicKitom3
dokazes), co tebe nejako extra nevonia, ale je to samozrejme optional
krok. Pre mna samozrejme nevyhnutna sucast prace.

> Z pochopitelnych dovodov je tu tuzba skusit pouzit http://www.tech-tools.com/cv16_main.htm najma kvoli http://www.tech-tools.com/cv16_is.htm , ale odradza ma to "neporadim". Pred tymi 12 rokmi som z toho MPLABu mal celkom dobry pocit, bolo to vcelku znesitelne; a kedze v tom nemienim robit trvale len tuto jednu vec, a ta dufam bude mala a jednoducha, nuz asi sa predsalen vydam "konvencnou" cestou aspon v tomto ohlade.

Najprv som pozeral, ze co je to za debilny makroassembler a preco sa
tie makra tak blbo volaju, ale potom som pochopil :-) Nie som si isty,
ci si tym nenarobis viac skody ako uzitku. Je to taky hybrid.

Ale ako Andy podotkol, vsetky PIC12F1xxx a PIC16F1xxx maju ine jadro
(instrukcie, pamatove priestory) ako bezne PIC12Fxxx alebo PIC16Fxxx.
Je tam znacky kus kompatibility, ale jej mieru som neskumal, nakolko
ich (cokolvek co zacina na PIC12 alebo PIC16) velmi nevyuzivam. Semtam
na nejaky domo-projekt pouzijem PIC16xxx a kodim ho v assembleri ale
len z cistej osobnej perverznej masochystickej uchylky, nedokazem si
predstavit niektory z tychto low-end PICov v kombinacii s assemblerom
v aplikacii, za ktoru mi niekto plati.

Ak sa rozhodnes vydat sa na cestu hlbsieho skumania mimo rozsah toho,
co riesis pre teraz, ozvi sa - nech ta nasmerujem mimo trnistych
ciest, na ktore sa s oblubou vydavas ;-)

J.S.