Re: 3D mereni QFP soucastek

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Čtvrtek Duben 19 08:52:02 CEST 2012

Dobrý den.

Rád bych Vám pomohl, ale ať se snažím jak se snažím, nerozumím zadání. Zkuste prosím dodat detaily.

> Mereni funguje na zaklade triangulace, zarizenim ktere pro nas vyvinul SICK
> princip viz obrazek v priloze (3dcoplan). - svitime na soucastku rozmitanym
> laserem, dole je pak cidlo ktere snima obraz.

Rozmítaný laser znamená paprsek rozmítaný do čáry? Na kterém místě součástky bude čára "nakreslená"? Ze kterého směru svítíte na součástku? Ze strany, zespoda, nebo zezdola? Kamera kouká zespoda nebo ze strany? Kamera vidí na jednom snímku jen jeden bod laseru, nebo celou čáru?

> Problem je ten ze celni hrana nozicek na ktere svitime primo (obrazek
> problem) ma pri "nestastnem" tvaru strihu rusive odlesky - takovy ten ohen
> na konci zvetsene nozicky.

Počítám že takový odraz by měl mít silnější amplitudu, tedy by měl jít odfiltrovat prahováním, pokud se šikovně nastaví dynamické poměry laseru a kamery.

> Pro sirsi nozicky vetsinou dokazeme najit dost
> bodu kde se da urcit hrana a vyhnuti. Soucastky ktere ale maji sirku nohy
> kolem 0.3mm uz neni moc spolehlive, protoze pri rozliseni cca 0.034mm/pixel
> a mame malo bodu (bez ruseni).

Určitě by nám pomohlo, pokud by jste u druhého obrázku popsal, co jednotlivé podobrázky znamenají a zobrazují, například co znamenají barvy na barevném obrázku.

> Nenapada nekoho jak zazracne vyfiltrovat tento typ odlesku?

Bohužel problém ještě dostatečně nechápu, ale z barevného obrázku mě napadají operace matematické morfologie, tedy na Vašem případě by možná fungovala operace "opening", která "sežere" tenké čárky či tečky, případně je oddělí od hlavního "těla".
http://en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_morphology

Pokud máte zájem o placenou konzultaci či vývoj, tak se mi můžete ozvat soukromě, počítačovou grafikou / výpočetní geometrií se živím přez 10 let.

Vojta Bubník