Helium balon sonda

Středa Duben 18 20:10:54 CEST 2012

Me to furt nejak nesedi, kdyz sila klesa s mocninou vzdalenosti.
Kdyz vezmu linearni priklad, bod hmotnosti 2 vzdaleny 2 metry, je sila
2/4 = 0.5 (neresim jednotky)
Kdyz bude hmotnost 1+1 vzdalena 1 a 3 metry, teziste bude stejne ale
sila 1+1/9 (pri nejake hmotnosti pozorovatele, uz jsem ten vzorec nekde
smazal)
Proste diky tomu kvadratu se mi nejak nezda ta transformace koule na
hmotny bod...