USB napajeni

j s jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Duben 12 10:42:58 CEST 2012

To by platilo pre napatie na USB hostovi.
Este musite zaratat ubytky napati na kabli a konektoroch, ktore su -
viacmenej - nepredvidatelne.

Zas na druhu stranu, existuje USB mnoho zariadeni, ktore USB
specifikacie prekracuju dost brutalnym sposobom - trebars USB HDD.
USB 2.0 specifikacia nedovoluje velky "inrush current" a na Vusb linke
moze byt kondik maximalne 10uF - prave kvoli tomuto prechodovemu javu
pri pripojeni zariadenia. Kopa USB harddiskov napajanych z USB si
cucne pri roztacani dost velky prud a korektne urobene USB hosty (uz
som taky videl - bol to nejaky hodne stary a hodne drahy intelacky MB)
vypisuju chybu. Aby sa vyrobcovia motherboardov nedostali do kategorie
"ti blbci nevedia urobit MB pre moj USB HDD", tak sa USB specifikacie
ignoruju a host dokaze dodavat vacsi prud. Takze klasicky pripad
ignorovania noriem kvoli ignorovaniu noriem niekde inde.

Clovek ale nikdy nemoze vediet, kolko noriem je porusenych, takze sa
nemoze spolahnut v zasade na nic, akurat na to, ze na 95% tam fakt
bude tych 5V+-5%. Co sa urobi s tym zvyskom statistiky do 100% je uz
na Vas :-) V spotrebnej elektronike sa to vacsinou neriesi.

J.S.

Dňa 12. apríla 2012 10:32, Marek Sembol <hwm.land na gmail.com> napísal/a: