teraz pre zmenu znepokojujuce spravy!

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Středa Duben 11 13:27:49 CEST 2012

Ahoj,

dovolim si trochu komentara ku jednej pasazi z tvojej odpovede.

2012/4/11 balu na home <daniel.valuch na orange.fr>:

> Takze to bud znamena ze sa ludom nechce cestovat za pracou a radsej budu
> lamentovat a sediet doma alebo je v nasich koncinach naozaj tak malo
> motivovanych a cielavedomych ludi, ktori chcu mat zaujimavu pracu a nieco
> dokazat.
> Neviem to posudit, ale z doterajsich skusenosti v neatraktivnosti pracovnych
> miest a prostredia by som problemy asi nehladal.
> b.

Motivovanost a cielavedomost ti vydrzia maximalne do 40-tky, tak isto
ako oblbovaky typu zaujimava praca a chut nieco dokazat. Po
styridsiatke sa aj ten najmotivovanejsi ma chut niekde usadit, zalozit
si rodinu a viest normalny zivot. Zvycajne je to aj vek dokedy clovek
este veri na blbosti typu kariera, rodina, vlastny byt, auto... Bud sa
mu to dovtedy podari, alebo sa s tym rozluci. A zvycajne aj cloveku
otvoria oci, aby videl ako to v zivote chodi. Obzvlast to plati pre
ludi, ktori sa rozhodli odist do zahranicia. U tych je to vypuklejsie
este o to, ze sa musia integrovat do spolocnosti, maju problem s
jazykom a musia sa aj na pracovisku tvarit ze su "happy" zo vsetkeho
co im ponuknu. V skutocnosti su to vzdy len cudzinci, a tymi aj ostanu
do konca zivota.

Ked sa rozhodnu vratit sa domov, caka ich dost neprijemne spolocenske
postavenie a problemy o ktorych sa moc nehovori. Maju problemy sa
vobec niekde zamestnat, v praci im kazdy dava najavo ako su nezelanymi
a kazdy ich ma plne zuby len preto, ze boli v zahranici, nieco sa tam
naucili, videli ako to chodi vo svete, zarobili "miliony" a vobec co
vlastne chcu od spolocnosti do ktorej vlastne uz ani nepatria a v
ktorej su nezelani. Zvycajne ziju vo svojom vlastnom svete, moc sa
spolocensky neangazuju a ziju si svoj vlastny zivot. Su to ludia,
ktori maju sice trochu penazi, ale nemaju nikde domov...

Pisem ti to preto, lebo som zazil jedno aj druhe. Dnes viem, ze zivot
nie su peniaze a zaujimava praca. Ja osobne si myslim, ze je lepsie
sediet doma na zadku, nemat velke ambicie a robit za 2000,- hrubeho.
Mas ale za to domov, priatelov a nie si spolocensky odpisany. Sice
nikdy neurobis karieru a byt a auto budes splacat cely zivot ale mas
za to normalny zivot.

A.