rele 16A ..problem

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Duben 4 12:24:13 CEST 2012

Nemyslím, pohybujme se trochu v oblasti reality. Dle oscilogramu je tam
peak cca 20A po dobu cca 120us (pro pokles pod 1/2). Pokud bude spínat
třeba pomocí IRF1404, tak má rezervu víc než dostatečnou.

A to se pohybuju jen v oblasti běžně dostupných součástek...

Nehledal bych v tom zázraky, v zařízení se nejspíš jen nabíjí nějaký
filtrační elyt na napájení.

Vtip bezkontaktního spínání je v tom, že se tam nic neopaluje ani
nenatavuje, takže nedochází k postupné degradaci jako u relé. Navíc lze
pohodlně řídit rychlost sepnutí (pochopitelně při respektování SOAR, ale
to bych zde neviděl jako zásadní problém, navíc FET je v tomto - jak
známo - víc než dobrý). Pochopitelně se můžou uplatnit i různá proudová
omezení, ať už aktivní (zpětnovazební), či pasivní (vliv impedancí
zdroje, spínače, zátěže a ev. i vedení, příp . něco dodatečného -
tlumivka, odpor).

Prostě relé mám rád a budu je dál doporučovat (speciálně třeba v
aplikacích, kde se nespíná tolikrát a na druhou stranu jde o jednorázové
odolnosti např. při zkratu apod.), ale tady to je jasný kandidát na
bezkontaktní spínač.

---
Jirka