CAT 6

ferman na centrum.cz ferman na centrum.cz
Pátek Září 30 22:53:10 CEST 2011

Odkaz na parametry Cat 6 zde jiz byl.
Spravna odpoved na vasi otazku je, kabel Cat5e respektive Cat6 splnuje pozadavky na prenosove charakteristiky podle kategorie 5,(5e), respektive 6, (6a) ISO/IEC 11801
:-)
Zjednodusene 5e ma definovane parametry do 200MHz a 6 do 250MHz a 6a do 500MHz
Technicky, u Cat6 je definovana poloha jednotlivych paru vuci sobe, coz je zpravidla realizovano stinicim plastovym krizem uvnitr kabelu.

Na trhu lze najit kabely, ktere se skutecne lisi jen napisy a i ty jsou zcela zcestne. Videl jsme u nas prodavat kabely, ktere mely zelezne pomedene jadro a i kdyz mely popisky Cat5e, normu nesplnovali ani omylem. Kdyz je rec o kabelech, dnes jsem narazil na kabely oznacene CCA, coz je Copper Coated  Aluminium. :-)
Vypada to jako medene, ale zdani klame.

Ferman