NAS na takove to domaci zvykani

Ondřej Pužman puzman na gmail.com
Čtvrtek Září 29 15:48:48 CEST 2011

Zdravím,

Dne 29.9.2011 14:56, Radek Benedikt napsal(a):
> Je to tak trochu otazka jak tu zalohu delat, idealni by byla na druhy stroj inkrementalne. Kopie přes rsync je sice pohodlna, ale neresi otazku zalohovani v pripade softwarove chyby !!! Když se po disku projde trojan a do všech souboru napise "Byl jsem tady Franta Trojan", tak kde ma clovek data

Doporučuji projekt rsnapshot (http://rsnapshot.org/). Dělá inkrementální
zálohy pomocí rsyncu.
Pro úsporu místa na disku se používá hard linky (filesystém je musí
podporovat), takže soubory, které se mezi zálohami nemění jsou jen
prolinkovány, ale na disku fyzicky leží jen jednou. Můžete mít třeba
každodenní zálohu disku z každého dne třeba týden/měsíc nazpět a fyzicky
bude zabírat pouze tolik co plná záloha z jednoho dne + inkrementální změny.
Používám jej v práci k zálohování několika serverů a slouží k plné
spokojenosti.

S pozdravem,
Ondřej Pužman