NAS na takove to domaci zvykani

Tomáš Dresler dresler na hw.cz
Středa Září 28 11:26:14 CEST 2011

Jeste mala poznamka – pouzivejte UPS!

DS-211 umi cteni stavu UPS po USB kabelu a zaroven se umi slinkovat s dalsimi NAS, takze si po siti reknou o vypadku napajeni... NB ma vlastni baterii, takze se nestaram.

Od doby, co mam doma sitove prvky a NASy na UPSce, jsem nezazil vypadek.

Tomas

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Šerých Jakub
Sent: Tuesday, September 27, 2011 8:01 PM
To: HW-news
Subject: RE: NAS na takove to domaci zvykani

Ano, taky jsem mel problem dvou milionu ruznych verzi souboru po ruznych discich, takove ty adresare s nazvy "Ze stareho disku" a v nem podadresar "z puvodniho notebooku" atd.

Vyresill to Linuxovy server, kam jsem si nainstaloval SVN. Na pocitacich, kde pracuji pak mam TortoiseSVN a k tomu CommitMonitor. Kdyz odchazim z prace (nebo z domova), zvykl jsem si na SVN adresari proste kliknout pravym a provest SVN Commit. Na dalsich pocitacich mi pak v trayi blika upozorneni, ze mam provest SVN Update. Neni to sice "pro blondyny", musi se myslet na to, ze mate delat Commit, ale to tak za tyden pouzivani vleze pod kuzi a neni s tim problem. Obcas, kdyz clovek ze zbrklosti prekrizi verze nejakeho souboru, tak si chvili musi hrat s napravou.

Ale vse ostatni jsou uz jen vyhody. Veskera dulezita data mam minimalne na trech az ctyrech mistech (dva az tri pracovni kompy a SVN server) v posledni aktualni verzi a kdykoliv se navic mohu snadno vratit k libovolne starsi verzi kterehokoliv dokumentu. Kdyz si na druhem konci zemekoule vzpomenu, ze potrebuji v internetove kavarne nektery ze svych souboru, vlezu si pomoci https: na svuj SVN server a mam okamzite to, co potrebuji.

Jakub Serych

P.S. Schazi tomu uz jen takovy ten DropBoxovy automatizmus, aby to udelalo Commit kdykoliv se cokoliv zmeni a Update, kdykoliv to uvidi, ze v repozitari je novejsi verze.