Zmrzlinovac - 60/50Hz

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Sobota Září 24 22:43:10 CEST 2011

Mel bych na zdejsi forum dotaz. Uz delsi cas pokukuju po domacim zmrzlinovaci s vlastnim chlazenim a nedavno jsem nasel tento:

http://www.whynter.com/productdetail/refrigeration/ice_cream_maker/322

ktery by cenou i rozmery jakz takz vyhovoval. Ma jedine dve nevyhody. Prodavaji ho pouze ve Statech a vazi cca 16kg, coz by zrejme prodrazilo jeho prepravu (ale ony jsou vsechny kompresorove zmrzlinovace tezke jak mala lednicka :-(

Problem je, ze je samozrejme vyroben na napajeni 120V/60Hz. Sehnat trafo 240/120V neni az takovy problem, ale co nedokazu posoudit je, jak by se IMHO asynchronni motorky kompresoru i pohonu slehace chovaly s nizsim kmitoctem.
Co si o tom myslite? Mohlo by to na 50Hz chodit? Dalo by se nizsimu vykonu motorku pri 50Hz pomoci treba trochu vyssim napetim? O to, ze se budou tocit pomaleji se nebojim, ale mam obavu, aby zejmena kompresorovy motor mel dostatecny moment na roztoceni stojiciho kompresoru.

Diky za nazory

Jakub Serych

P.S. Psal jsem tam, zda nevyrabeji take evropskou verzi a obratem mi odpovedeli, ze ne, ale pokud bych mel zajem o davku minimalne 40 strojku, dala by se vyroba zadat :-) Tak kdyby se v konfere treba naslo 40 zmrzlinofilu... :-)))