NAS na takove to domaci zvykani

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Září 22 13:03:10 CEST 2011

Nooo podle me je nekde bota.

Ted jsem to zkousel, protoze podobnou zkusenost jako p.Smrz mam take.

Podle me je problem s novym filesysteme ext4 - je to jen ma domnenka,
ale kdyz jsem premyslel co se zmenilo tak tohle byl jedinej rozdil.

Mel jsem totiz puvodni server se SW raid 5 a partisnu formatovanou
RieserFS - bez problemu to cetlo 65MB/s - zapis tak 45-50MB/s - oboje
pro velke soubory.

Ted jsem presel na jiny HW (ale problem s vykonem CPU neni, pamet vetsi)
a zrusil pole - jsou to klasicky pripojene disky pres SATA. Je tam
stejna sitovka od Intelu. Jen je tam partisna na ext4. Vykon na siti
klesnul zhruba o 50%.

Jinak jsem to ted zkousel na VMware kde mi jede neco podobneho co doma -
virtual linux je sam na velmi slusnem serveru Dell T300 (dve spojene
serverove sitovky od Broadcomu takze 2GBps) a rychlost zapisu je v
podstate stejna jak na tom bazmeku doma.

Je cosi shnileho bud v tom fs nebo samba serveru.

Jinak pozor na ruzne filecommandery - specialne Salamandr od Altapu -
pouziva vlastni rutiny pro kopirovani a na siti je radove pomalejsi nez
Pruzkumnik.

RV