LED pasy - vykon, svietivost

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Září 22 09:04:51 CEST 2011

No zasadni rozdil, ktery vyvazuje nizsi svitivost u LED (pokud je
nechceme drit nadoraz), je jejich smerovost.

Takze pokud si budu kupovat LED zarovku tak jedine tam kde potrebuji
svitit jednim smerem na konkretni misto - klidne i v sirokem uhlu, ale
rozhodne ne do svetel, ktera sviti vsesmerove.

Prestoze si x lidi tukalo na celo, kdyz jsem LED osadil na dve 90l
akvaria tak to je presne pripad, kde to ma opodstatneni - linearka T5 ma
jiste vyssi sv. tok, ale vychazi dlouha a hlavne potrebuje kvalitni
reflektory - i tak cast svetla se ztrati bez uzitku. Par lidi uz si to
vyzkouselo a aplikaci s LED nad akvarky pribyva - neocenitelne jsu treba
na nanoakvarii - kde je problem dostatecne intenzivne nasvitit malou
plochu cca 20x30cm.

Jinak u me je to zatim tak, ze 2sestavy 6ks Cree Q5 3W + 2ks modul 20W -
celkem tedy 58W sviti ted rok nonstop 12h denne - tedy 4300h (Cree sviti
cca o pul roku dele). Na Cree nejsou zatim patrne zadne patologicke
zmeny. Na tech modulech jsou kolem cipu vypalene takove cerne okraje,
ale prijde mi to spis jako, ze zcernalo neco na tom podkladu - samotnej
cip je ok a celej modul se zda okometricky, ze sviti stejne.

Tak uvidim co odejde nejdriv - tipuji ze driver.

Radek Vicek