NAS na takove to domaci zvykani

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Čtvrtek Září 22 08:56:08 CEST 2011

Doporucuji spise samostatny pocitac (Atom…) a k tomu v pripade potřeby gbit Intel sitovou kartu (lepsi nez integrovana na desce, pokud nebude Intel sitovy chip na desce). V zamestnani tu občas mame male diskove pole, a co se tyce prenosove rychlosti je to des. Na proti tomu standartni PC dava daleko lepsi vysledky. I když dneska i do malych diskovych poli davaji Atomy místo ARM, ale cena se pohybuje skoro jako u malého PC které si slozite a ma daleko lepsi vyuziti (nejste omezen firmwarem, ruznym hackovanim atd. ale je s tim trochu prace). A můžete do toho zaintegrovat třeba i ten router…

MG

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David Belohrad
Sent: Wednesday, September 21, 2011 11:07 PM
To: HW-news
Subject: NAS na takove to domaci zvykani

Dobry den,
pred casem se tady diskutoval takovy domaci nizkospotrebovy router ci co. Mohl by mi nekdo znaly doporucit vhodny domaci NAS,

nejlepe neco co ma RAID1, 2 disky (3.5 nebo 2.5), USB 3.0 a ethernet rozhranni,
ale hlavne:

a) aby to nehlucelo
b) mala spotreba
c) 'rozumna' prenosova rychlost....
d) jel na tom nejaky (S)FTP server

kdysi jsem vlastnil nejakou verzi 1TB lacie, mel priserne pomale spojeni, nedalo se na to pres sit zapisovat rychleji nez 5MB/s. navic byl hrozne hlucny, a kupodivu take drahy. hlavne ze se chlubili tim, ze je to 'porsche design'

kdyby mel nekdo nejaky vhodny tip, rad bych jej zvazil. budu to doma pouzivat na ukladani fotek/pisnicek/videa/

dik
d.