LED pasy - vykon, svietivost

Čtvrtek Září 22 06:27:50 CEST 2011

2011/9/21 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:
> Uz dvakrat jsem koupil LED zarovku (v nejakem pomateni smyslu) a pokazde
> to byl kram co svitil malo a blbe (do modra), takze LED nemusim. Nedavno
> jsem ale byl v Kontaktu v CB a prodavac tam nekomu prodaval kus LED pasku
> a on mu ho dokonce i na miste rozsvitil . Svitilo to super jak zarovka
> a docela vykonne, takze jsem koupil LED potreti tentokrat pasek :-)
> Chci to dat misto zarivky co blbne nad drez.
>
> Jsou tam LEDky od Cree, sviti to silne ale prijemne svetlo, ma to 13W/metr
> a 5cm pasku obsahuje 3 LED a stalo 36Kc - pekne drahe. Tak uvidim jak
> [...]

Tohle platí i o úsporkách, ne že by měly blblou barevnou teplotu, ale
některým trvá i 5 minut, než se rožnou do plnýho jasu - a do tý dobý
spíš mžouraj. Tahle jsem vyřadil už 3 kusy, dvě nějaký massive, co nám
prodali ke svítidlům (bohužel jsem někam zašil účtenku, tak jsem je
nemoh vrátit nebo vyměnit a byly docela drahý), takový velký kulatý a
pak jedna osram, ta na tom byla trochu líp, ale pořád to trvalo
věčnost než bylo v místnosti vidět. Taky měla kulatou krycí baňku.
Naopak dobrou zkušenost mám s levnýma (kolem 50 - 100 korun) úsporkama
Grundig z Billy, svítěj hned, asi taky ne naplno, ale už dostatečně -
proti těm krámům od massivu je to nebe a dudy. Nemaj teda tu krycí
baňku. (Pak mám už dlouho 2x philips, ty taky svítěj hned sice asi na
70%, ale to opět stačí).

Kde jsou ty časy, kdy člověk koupil žárovku a měl téměř 100% jistotu,
že bude svítit, dneska aby si člověk každou vyzkoušel ještě v krámě,
aby si pak nemusel doma přisvicovat svíčkou ;)

P.K.