LED pasy - vykon, svietivost

Lubos Medovarsky lubos.hwlist na accelera-networks.com
Středa Září 21 18:01:43 CEST 2011

Ked uz sa tu hovori o zdroji svetla buducnosti, tak sa pridam.

Po tieto dni sa mam dopracovat k vymene kuchynskej linky, a velmi vhod
mi pred par dnami prisiel tip na dodavatela LED pasov za prijatelnu
cenu. Rozhodol som sa pre 5m / 600 LED 3528 sirka 10 mm, napajanie
12V/48 W, vzal som k tomu aj zdroj 12V/5A, listy a difuzne pasiky.

Zo stranky vyrobcu:
1 kotúč = 200 modulov = 5m
1 modul = 3xLED SMD3528 = 2,5 cm
Šírka pásky: 10 mm
Napájanie 12V, max. +5%.
Uhol svietenia: 120°
Udávaný konštrukčný výkon celého kotúča: 48W

Tovar dnes prisiel hnedym kurierom omylom na dvakrat :-), a nedalo mi
nepripojit ho co najskor na laboratorny zdroj 2x30V/3A paralelne.

Na moje prekvapenie, pri 12V ma cely pas odber len 2,1 A. Az pri
16 V stupol prud na 4A, preverene multimetrom. Ake vysoke napatie
je pripustne vzhladom na dlhu zivotnost?

Ocakaval som tiez svietivost hodnu podsvietenia pracovnej dosky
jednym pasom, ale okometricky to dava asi 20-40 % mojich ocakavani.

Lubos