Pochybnosti o LED svitidlech

Středa Září 21 11:41:48 CEST 2011

Profesionálové používají speciální zářivky
http://eshop.fomei.com/cz/kategorie/studiove-vybaveni/trvala-svetla/?lang=1
http://eshop.fomei.com/cz/kategorie/studiove-vybaveni/zarovky-zarivky-vybojky/
ceny jsou trochu jinde než u těch zářivek na normální svícení, ale
barevně je to úplně něco jiného než úsporná žárovka. Ledky jdou použít
taky, ale musí se vybrat správný typ (případně zkombinovat). Spektrum
zářivek by mělo být dost vyrovnané (denní světlo), u ledek bude vždycky
díra na modrozelené. Čip svítí modře a luminofor který to převádí na
ostatní barvy, neumí zvýšit vlnovou délku o tak málo. Ale Philips dělá
nějaké modrozelené ledky, tím by to šlo dokorigovat.
Anděl