Zdroj stridaveho proudu?

Středa Září 21 09:08:46 CEST 2011

2011/9/20 Petr Simek <psimek na jcu.cz>:

> A to jde ladit za chodu a zaroven ma prubeh napeti hladky prubeh ?
> Nebo se to musi nastavit pred pripojenim zateze ?

Je to už nějakej pátek, co jsem to viděl a co jsem na to sahal, ale
ladit za chodu to asi jde, proč by to nešlo, hladký průběh to mít
nebude, každé relátko přepíná nějakou tu milisekundu. Nevím, kterému
zařízení by to mělo vadit, možná tyristor by se za tu chvilku bez
napětí rozpojil, ale jakýkoliv zdroj s usměrňovačem a filtračním
kondenzátorem si tu energii podrží.

Jak to je s regulačním trafem / autotrafem, tam přece taky musí jezdec
přeskakovat po odbočkách trafa. Nebo by musela část vinutí být ve
zkratu, když by spojil dvě sousední odbočky.

P.K.