=?iso-8859-2?Q?RE:_ATXMEGA_-_projekt_pro_srandu, _nechce_se_n=ECkdo_p=F8id?= at ?

Kořenský Pavel pavel.korensky na dator3.cz
Středa Září 21 08:43:50 CEST 2011

Ano, tohle je moc pěkné. Já si to představuju zhruba podobně, ale mělo by to mít víc periferií, zejména tu grafiku s výstupem na TV či VGA monitor.

Zdraví PavelK

Odesílate: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele j s [jarin.hw na gmail.com]
Odesláno: 21. září 2011 7:30
Komu: HW-news
Předmět: Re: ATXMEGA - projekt pro srandu, nechce se někdo přidat ?

Vsetko sa da.
Napriklad aj na nejakom lepsom MCU rozbehat emulator Z80, na nom behat
CP/M a v tom CP/M trebars spustat emulator 6502 :-)

Ja som to v ramci takeho maleho domaceho bastlenia urobil tak, ze som
pouzil PIC32 s internou 128kB RAM - ta umoznuje vyhradit 64kB pre RAM
interneho Z80 virtualneho stroja, zvysok RAM je pouzity na kadeco
mozne, okrem ineho na 50kB ramdisk pre CP/M.
Sucasna verzia je trochu odlisna od obrazkov na
http://jaromir.xf.cz/cpm/cpm_intro.html . Cele je to postavene na
dvoch doskach - jedna je GLCD 240x128, druha ma totoznu velkost, nesie
QWERTY klavesnicu (ale poskladanu z obycajnych SMD tlacidiel), MCU,
pamate a zdroj. Planujem z toho urobit taky "maly laptop", teraz mi k
tomu chyba uz len vyfrezovat krabicku. Bezi mi na tom TurboPascal,
WordStar, este nejaky C kompilator, Forth, BASIC, programy ladujem z
PC spakovane ARJ-ckom cez XMODEM, na CP/M stroji rozpakujem a
pouzivam, prenos opacne je podobny.
Cele je to koncipovane ako prenosne zariadenie s co najnizsou
spotrebou. PIC32 emuluje cca 6MHz Z80, jeho spotreba je cca 160mW,
teda podstatne menej ako origo NMOS Z80.

S PIC32 sa to da urobit pomerne pekne - prva verzia, ktora mala
terminal vyvedeny na RS232 obsahovala len PIC32, MAX3232 a asi tucet
pasivnych suciastok.

Zelam vela stastia vo Vasom projekte!

J.S.