NiCd do aku sroubovaku

Úterý Září 20 12:43:45 CEST 2011

2011/9/20  <ferman na centrum.cz>:
> Nasel jsem aku sroubovak , ktery jsme pred lety odlozil tak abych ho snadno nasel, baterkyt jsou samozrejme KO, j aku jsou 3 clanky NiCd nelikosti 2/3C
> Neco jao toto http://www.gme.cz/cz/akumulator-nicd-s-paskovymi-vyvody-sanyo-b-n1700-4-5sclf-san-p540-336.html
> Resim dilema zda koupit u GM Sanya nebo je dnes vhodnejsi nahradit NiCd necim jinym?

NiCd baterie se dá oživit. Pokud má 0V, stačí přiložit napětí,
dostatečně tvrdé, ale jen na chvíli, tj. na pár sekund, tím se článek
zmátoží a už se nebude chovat jako zkrat. Nedávno jsem vyhrabal články
pocházející z mobilního telefonu Dancall 2711 (vůbec jeden z prvních
GSM telefonů u nás) a použil jsem je do LED lampičky z Kauflandu (+
jsem tam udělal jednoduché nabíjení) a přesně takhle jsem je oživoval.
Lampička na ně svítí a dokonce docela dlouho.

P.K.