Zdroj stridaveho proudu?

Úterý Září 20 12:38:16 CEST 2011

2011/9/20  <ferman na centrum.cz>:
> Vcera jsem pulden resil kde vzit AC 24V na otestovani pristroje napajeneho timto napetim.
> Nakonec jsem vyvalil ze sklepa 1kW autotrafo, ale je to velke tezke neforemne a k dokonalosti tomu schazi oddelovaci trafo.
> Podobne veci resim tak 2 x do roka a nechce se mi resit bednu + kupovat oddelovaci trafo. Rikam si zda v dnesni dobe neni jednodusi nejaky stridac, do ktereho by
> z jedne strany lezlo napeti z laboratorniho zdroje a vylezalo vstupnimu napeti odpovidajici stridave napeti, vykon by nemusel byt nic moc staci do 30-40AV.
> Nenarazil nekdo na neco podobneho?

To má být regulovatelný zdroj napětí 0-24V AC? Pokud by stačilo
pevných 24V, tak je samozřejmě nejjednodušší odpovídající trafo:
http://www.gme.cz/cz/mt1012-2-p610-160.html

Pro regulovatelný zdroj by to šlo třeba pomocí generátoru funkcí a nf
zesilovače:

http://www.gme.cz/cz/xr2206-p329-004.html
http://www.gme.cz/cz/f-e-k1d50dpsx-p760-513.html

Ale nezkoušel jsem, tak nevím, jestli je ten nf zesilovač vhodný i pro
napájení něčeho jiného než reproduktoru.

> Nebo to je cele hloupost?

IMHO je to hloupost tak, jak jste to napsal, tj. měnič napojený na
výstup laboratorního zdroje a výstup bude odpovídat vstupnímu DC
napětí. Ten měnič musí sám z něčeho být napájený, resp. jeho řídící
část, takže by to určitě nešlo od 0V, když už. Sice si to umím
představit, ale jednodušší by bylo pevné napájecí DC napětí a regulace
potenciometrem přímo na tom měniči.

Ale pozor, není zas tak jednoduché vyrobit čistou sinusoidu nějakým
měničem, ten XR2206 má na vrcholech špičky.

Připadně pokud nejsou problém peníze, tady je to hotový zdroj 0-255VAC:

http://www.diametral.cz/ac-dc-zdroje/ac-regulovatelne-zdroje/stridavy-zdroj-ac250k1d-1x-0255v/1a.html

(Princip je v přepínání vah 1-2-4-8-16-32-64-128, cvakají v tom relátka.)

P.K.