RE: Topné kabely

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Pondělí Září 19 10:49:52 CEST 2011

pokud se vsechno nahazi do excelu, tak ta "vodni" uspora muze byt sakra dlouhodoba.
investice by se nemela usetrit na izolacich(skoro nic nestoji) a pak uz se musi pocitat.
voda se da dodatecnen doplnit kapilarnima rohozema, ktere by se asi meli vejit.
jinak jde mozna uvazovat k tem kabelum pridat jen trubku do betonu a ostatni nechat na nekdy ...
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, September 19, 2011 10:35 AM
To: HW-news
Subject: Re: Topné kabely

Asi tak - doporučoval bych zvážit jaké máte možnosti pro získání nízkoteplotní energie. Vzduchové TČ sice v průměru za zimu možná (nevím) dosáhne topný faktor okolo 3, ale když mrzne, topný faktor hodně klesá a má to i nejnižší výkon. Navíc vzduchové TČ venku dělá rámus a u některých typů domů (porobeton, dževostavba) je to slyšet i uvnitř.
Pokud máte dostatek podzemní vody, můžete si pořídit TČ voda-voda. Zvuk to má asi jako trochu větší lednička. Já budu topit tímhle http://www.tepelna-cerpadla-spirala.cz/
Protože tohle TČ má na vstupu trubkový výměnít, dokáže tu vodu vychladit až těsně nad 0 aniž by zmrzla (v deskových výměníkách namrzají rohy už pod cca 4 st.C) a s dostatečným průtokem se dá topit i vodou z řeky nebo z většího potoka, kde ta voda má v zimě alespoň 1 až 2 st.C. Myslím že ta cena není až tak strašná, lepší plynový kotel vás nevyjde zas o moc levněji.

Ten FV panel vám na bojler asi moc nepomůže - to by jste jich musel mít plnou střechu a stálo by to majlant. Pak se to pro zvýšení efektivity dělá tak, že drahou dotovanou elektriku prodáváte a tou levnou si ohříváte bojler a nepřejte si slyšet, co uslyšíte od některých sousedů v hospodě :-)) Solární panel pro ohřev vody už je lepší volba, ten výkon je přes 1KW/m2. Ale i tam bych viděl zásadní problém. Sluníčko svítí jen občas a dává se k tomu poměrně velký zásobník (běžně i 500l), kde je voda na víc dní. I ten něco stojí a zabírá prostor. Pokud tu vodu nevyberete, musíte se starat o likvidaci legionely - jednou za čas to ohřát elektrikou nad 60 st. Nakonec se vám může stát, že budete muset elektrikou pravidelně ohřívat 500 l vody které nepotřebujete a ten solár tam bude jen na ozdobu :-) Anděl