Topné kabely

Jiří Němeček jirry na centrum.cz
Pondělí Září 19 09:50:55 CEST 2011

Dne 18.9.2011 15:10, Martin Záruba napsal(a):
> Asi to nechcete slyset, ale nebylo by lepsi natahnout trubky a pripojit na
> ne male tepelne cerpadlo v provedeni monoblok? Je to snadne, nepotrebujete
> chladare a topny faktor bude nejmene 2,8, ale spis vice nez 3. Asi to vyjde
> draz, nez topne kabely, ale pokud pouzijete male TČ, eventuelne doplnene
> elektrokotlem,
No, tuhle a mnoho dalších varian jsem samozřejmě zvažoval, ale
pořizovací náklady a vyšší složitost systému (regulace atd) mě odradily.
O TČ se vedou sáhodlouhé diskuze, ale podle mého názoru je jeho použití
v relativně dobře izolovaném domě neekonomické.
>   muze to od jara do podzimu s topny faktorem 3,5 i vice take
> ohrivat vodu. Vyzarovani samozrejme neresite.
Ohřev vody je lákavý, protože není třeba řešit regulaci a akumulaci. Tam
mě propálená elektrika trochu mrzí. Do budoucna možná zvážím FV panel,
neměl by být problém připojit ho na normální bojler.

> Nakonec kdyz bude nejhur, lze tu vodu v trubkach ohrivat cimkoli. Takto mate
> do budoucna smulu.
> Martin Zaruba

Čímkoli?
Plyn bude do budoucna těžko levnější, navíc bych musel mít kotel. Jen
přípojka by mě stála cca 130 kKč. (no vlastně méně, RWE by ji ode mě
odkoupilo - nabídli mi celých 27 kKč :-D)
Na dřevo máme krbovky, ale na vytápění celého baráku zabere dost místa a
už teď je docela problém dřevo za rozumnou cenu sehnat.
Uhlí dělá bordel a musí se někde uskladnit.
Tak snad jen ten solár, akumulační nádrž, čerpadlo... Ale to už tu bylo
mockrát probíráno.