Topné kabely

Jiří Němeček jirry na centrum.cz
Sobota Září 17 10:24:38 CEST 2011

Pěknou sobotu,

také řeším podlahové vytápění a narazil jsem na dilema, jaké topné
kabely použít. V podstatě zvažuji toto:

Dvojžilový kabel:
+ jednodušší montáž (na tom až tak nesejde, stejně to budu dělat sám)
+ nižší vyzařování na 50 Hz
- vyšší cena
- čtyři spoje teplý/studený konec.

U jednožilového je to obráceně a má jen dva spoje. Vyzařování na 50 Hz
by mělo jít eliminovat rozumným rozložením kabelu, tedy s minimální
plochou smyček (tak nějak bifilárně).

A teď otázky :-)

Máte dobré/špatné zkušenosti s nějakým konkrétním dodavatelem? Zatím mi
nejpřijatelněji (hlavně cenou) vychází jednožilové kabely NKT, použil
bych ty s ochranným (možná stínícím?) opletením. Ale nerad bych koupil
něco nespolehlivého. Přecejen, jakákoli oprava znamená sekat podlahu...

Uvítám postřehy k dané problematice - jak je zvykem, všude koluje
spousta mýtů a obchodních triků a jeden je ne vždy včas odhalí.

Díky, Jirka