komfort CAN bus u osobnich aut

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pátek Září 16 21:39:33 CEST 2011

> Dallas treba dela 1-wire jedinecne cisla, netreba generovat.
> Naucit se muze treba postupnym definovanym pripojovanim do systemu.
> Ale fantazii se meze nekladou ;)

Fantazii se samozrejme meze nekladou, ale unikatni ID nijak nepomuze urcit
jestli dana jednotka otvira leve predni nebo prave zadni okenko. stejne tak
aby se "leva predni " jednotka pripojila do systemu jako prvni - ona sama
musi vedet, ze je "leva predni" - problem se jen prenesl z mastera na
slejva.

Kdysi jsem robotikum navrhoval takove schmema 7 bitove adresy
1 Bit ID Predni / zadni
2 bit ID  Leva / prava
3 bit ID Senzor / Aktuator
4-5 bit autorem desky urceny.
6-7 bit jumperem urceny
Pak master aspon hrube podle adres vi co a jak

U Aut se mi se mi zda nejracionalnejsi  - ze do dane jednotky se nalije
ktere dvere ovlada na lince kde se ty dvere vyrabi (stejne se musi vyrobit 4
ruzne dvere protoze plech se "univerzalnimi" dvermi neoblbne ) - stejne tak
reflektory brzdy a dalsi vicenasobne se vyskytujici soucastky, aby to ve
smontovanem aute uz "fungovalo samo".Adresy musi byt unikatni v ramci jenoho
auta, ale nemusi (nesmi?) byt unikatni mezi auty, ale vim ja jestli to tak
opravdu je, jestli nemaji nejakou jinou fintu ve stylu Capkova "vnitrniho
srustani robotu" z RUR ? ;-)

Zdravi Petr Kubac