Re: OT a velmi: Kvalita potravin v ČR

gatilo gatilo na centrum.cz
Čtvrtek Září 15 11:48:50 CEST 2011

 15.9.2011, 11:14:20

Zrovna vcera jsem ze schranky vytahl letak globusu. A v nem zvlastni
priloha venovana masu. Vysvetluji tam, ze maso, tak jaj jej odriznou
treba z prasete se "sklada z 2-50% tuku, 20-30% pojivove tkane a
zbytek kosterni svaloviny" . A pro ucely slozeni parku, se jako maso
pocita jen ta kosterni svalovina. Jestli tomu je skutecne tak ( a v
germaniji stejne) nebo jen oblbuji lidi netusim. Ale etikety ctu
pozorne a vyraz "pojivova tkan" jsem ve slozeni nikde nevidel. Sic !!

S kvalitou je to jaksi slozite. Jednou tydne k nam na parkoviste
dojizdi uzenar ktery tam prodava primo z auta. Kvalita veskrze dobra,
uzene skutecne vyuzene, ne jen vykoupane v tekutem kouri.
Ma v sortimentu zabijackovy klobas 180 kc/kg, skutecne vyborny, ale
taky videnske parky 135 kc/kg a ty jsou naprostej hnus.

Z globalizatoru je na maso nejlepsi globus (alespon to tvdi znamej od
potravinarske inspekce), tedy jejich vlastni vyrobky. Ale muze se to
mistne lisit, protoze kazdej obchod ma vlastni vyrobnu a jiste bude
zalezet na tom, jak moc managnemt toho ktereho tlaci na katovani
kostu.
Lidl "pro socky" ma pod znackou Pikor celkem slusne uzeniny z polska.
Rozhodne vyrazne lepsi a levnejsi nez vetsina produkce v tesku, kde s
oblibou nakupuje ceska radoby stredni trida.

Loni delala mlada fronta velky test spekacku. Na stupnich vytezu
skoncily spekacky globus, lidl-baroni, a steinhauser. Tesko a mnohe
dalsi totalne propadlo
 S kamarady jsme provedli osobni pretestovani tech tri nejlepsim a
zhodli jsme se, ze jist se daji vsechny, ale mezi prvnim steinhauserem
a poslednim lidlem je dost velkej rozdil.
Ale mam li cas, kupuju spekacky u odzkousenych malych rezniku. Ty jsou
jeste vyrazne lepsi nez vytezove z mlade fronty.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz